JOM LAYAN......YEZERZZZZ!!

Pages

Thursday, December 23, 2010

Emak..

Assalamualaikum...hye...Okeyh kenapa aku ckp 'Emak" dalam entri ni??Sbb mak adalah segalagalanya bagi kita kan...Emak yang melahirkan kita, membesarkan kita, mencurahkan kasih sayang kepada kita dan satu hari kita juga akan bergelar emak..

Sakit skit panggil emak, Gembira pun panggil mak, sedih pun cari mak(macam aku lah walaupun da ada suami apa-apa mesti aku cari mak jugak) .Segala-galanya mak lah..sehingga meninggal pun kita di bin kan dengan mak..HUh besarnya martabat seorang wanita kan...syukur alhamdullillah aku dilahirkan sebagai seorang wanita...(kalo tak bersyukur korang memang kufur nikmat)Opss...sorry...itu kenyataan yer..


Kadang-kadang aku terfikir kenapalah mak boleh jaga 10 orang anak tapi anak nak jaga seorang mak pun tak boleh..sanggup gi hantar mak kat rumah orang tua..(sedihnya kalo kita ditempat tu kan.apsal la bangang sangat orang yang buat cam tu kat mak deorang nih..opss emo lak).Bukan pe aku sensitive skit bila sebut sal mak nih.

Apa korang rasa bila korang dibuang cam nih??

So kepada korang kat laur sana atau yang sedang baca nih yang anda rasakan hubungan anda dan mak anda semakin renggang atau anda dah lama tidak menghiraukan mak bapak anda disebabkan kesibukan anda buat sesuatu mulai sekarang untuk eratkan kembali hubungan silaturrahim antara korang dan mak bapak korang tu k...bukan pe deorang pun ada masa ngan kita beberapa masa je lagi..kalo tak dapat jumpa call pun jadi lah..percayalah saat ini mereka sedang rindukan kamu..(trust me)..so hargai mereka selagi mereka masih ada..(ini peringatan untuk diri aku sendiri supaya tak lalai dari menghargai kedua orang tua ku..)