JOM LAYAN......YEZERZZZZ!!

Pages

Wednesday, December 22, 2010

Preparation Of My Big Day..


Ini adalah entri pertama saya dalam dunia blog nih..biasa la budak baru belajar..hehe..Huh!!Saya akan membahasakan diri sebagai 'aku' dalam entri ini. Sebab kalau guna 'saya' untuk bercerita cam skema sangat lak. Macam tak feel.

Da lama rasanya aku nak menulis blog ni tapi belum berkesempatan disebabkan keja aku yang tersangat lah busy..actually aku punya wedding da 3 bulan yang lepas..tapi belum terlambat rasanya(berapa banyak rasanya da~) untuk aku kenangkan balik saat-saat aku menyibukkan diri aku ngan persiapan perkahwinan aku tu...huahuahua..

Mana tak sibuknya..keja siang malam nak cari duit lebih disebabkan aku tak nak nyusahkanfamily aku..Huh!!persiapan kahwin ni memang betul-betul perlukan tersangat lah banyakmoney...Dan-dan la terPK nak wat credit card la, nak wat loan la at last tak buat pun...(naseb aku tak buat kalo tak hidup la kau dalam berhutang..sampai anak da lapan orang pun belum tentu habis bayo...hehe)So kepada bakal pengantin di luar sana jangan senang-senang untuk buat pinjaman untuk kahwen k...pk dulu masak-masak...t da kawen nyesal lak nak membayonye...

Da melalut panjang lak aku nih...berbalik pada cerita asal ok...aku nih jenis nak semua benda aku nak buat sendiri...3 bulan sebelum Big Day aku tu hari-hari lepas balik keja ja keja aku menggentel paper untuk buat bakul telur...huh memang menguji kesabaran..mana taknya nak siapkan 400 biji bakul....tapi alhamdulillah siap gak semuanya...da siap anyam nak kena syilek lak...malas nak syilek punya pasal mula la bahagi-bahagi hantar kt kg aku separuh untuk deorang syelek lak...separuh ag?call je bakal adek ipo aku dtg syelek...(hehe..skang da jadi adek ipo dah..dulu je bakal)...pejam celik pejam celik da dekat da ngan tarik wedding aku tuh...kelam kabut la siapkan benda-benda lain lak...ulang alek balik kg aku (Langkawi) untuk tempah pelamin,make up, fotografer dan kemaskan rumah...ye lah..aku kan anak perempuan sulung dalam family aku..so paham-paham je la...Uhh!!punya la sebok aku nih sampai lupa nak p kursus kahwen...aku ambik kursus kahwen 2 minggu sebelum hari akad nikah...(aku memeang suka keja-keja last minit ni..dari study sampai la keja..huhu..amalkan slalu..)sal isi borang semua abah aku yang isikan sebab aku tak sempat nak isi...sempat sign je...so kalo korang busy cam aku nih mintak tolong bapak korang isikan...hehe

Banyak menda nak kena buat...Arhhh!Penginapan untuk pihak lelaki pun belum tempah lagi...adoi...nasib baik la aku Baik ngan FO manager kt satu resort nih..senang la skit kejanya...ambik 2bj bungalow house kt situ and yang bestnya Boss tu bagi special offer da...yahooooo....aku memang suka...heheh...

Semuanya berjalan dengan lancar sehingga tarikh keramat Big Day aku tu..10/10/10...akhirnya tercapai juga hasrat untuk kahwin time tu...Alhamdullillah..Now aku dah bergelar seorang isteri...hope tahun depan seorang ibu..amin...

Thanks to DNE Boutique kerana merealisasikan pelamin impianku..(>_<)

~Hantaran to Mr Hubby~RedBlack

Ni sebelum bergelar isteri lagi..tengah menunggu...


Time ni tengah dengar kutbah nikah dr Tok Imam..serius babe..

are u ready??Da nak start ni...Aku terima nikahnya....aku terima...

Alhamdullillah...5.30pm :09/10/2010 : Sabtu..Hari ini dalam sejarah hidup baru kami suami isteri.. :D